Северът няма нито една магистрала. Необходими са спешни действия по отлаганите с години проекти за скоростините пътища Ботевград – Видин и Велико Търново – Русе, както и тунелите Петрохан и Шипка. Очевидно няма от къде да се извадят 5-6 млрд. лева за тези проекти, затова от РБ предлагаме да се обмисли варантът за финансиране от пенсионните дружества, както се прави в много други страни. За целта трябва да се приеме Закон за инфраструктурните облигации и тези дружества да могат да инвестират пари срещу гаранции от държавата и нисък риск.
Това каза пред БНР Найден Зленогорски, заместник-председател на „Движение България на гражданите“ и член на ръководството на РБ.

Диспропорцията между Северна и Южна България продължава да нараства, едва 26% от БВП се произвежда в Северна България. Правителството замете под килима изготвената от РБ програма за развитие на Северозапада и другите изоставащи региони и виждаме последиците, коментира той. Хората нямат друг избор освен да излязат на улицата. РБ има конкретни предложения, които могат да обърнат тенденцията на обезлюдяване на Севера и сред тях е създаването на министерство на Северозапада и другите изоставащи райони, каза Зеленогорски.

Според думите му трябва да има икономически стимули за инвеститорите в слабо развитите региони като по-нисък данък печалба при реинвестиране на средства, бонус при кандидатстване по различни програми.

РБ многократно е поставял тези проблеми и сме предприемали редица мерки, които в момента са загърбени. Без война обезлюдяват територии, за които са умирали нашите деди и няма да го допуснем, добави той.

0
0
0
s2sdefault
Нагоре